sagan

Hej allihopa! Nu kommer sagan som jag sa skulle skriva!

Vickandannes och Nini13s panfu jul

Vakna vakna! Det var vickandanne som skrek åt nini13. Nini13 hade sovit över hos vickandanne och nu ville vickandanne få upp henne. Vad är det som är så viktigt att jag måste behöva gå upp sa nini13 när hon satte sig upp i sängen och gäspade.  Kalendern! Kalendern ska öppnas! Du vet, Panfus adventskalender! Kooooooom!!! Ja ska, jag ska sa nini13. Men först ska jag ta på mig kläder! Jaa, jag menar jag kan inte gå i pyjamas till kalendern. Okej, jag väntar sa vickandanne och muttrade en smula. När nini13 hade klätt på sig sina kläder drog vickandanne iväg henne till kalendern. Kasta, kasta, kasta , sa vickandanne och förberedde sin egna snöboll men innan hon var klar så kastade nini13 iväg sin egen snöboll. Ohh, jag hinner inte ta dagens lucka… fast det han vickandanne. Vad är det idag frågade nini13. Det är, det är… EN SNÖFLINGA! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Kom nini sa vickandanne! Meen… jag har ju inte fått min snöflinga sa nini13 med en suck. Åhh, just det! Okej, jag kastar en snöboll!!!!!   När nini13 hade tagit sin snöflinga sprang de iväg till sina hus och till sina julgranar för att hänga upp de små snöflingorna i julgranarna. Vickandanne hade en kalender och där skrev hon varje dag vad man fick i kalendern. Innan hon hängde upp snöflingan i julgranen skrev hon "snöflinga" men sen så såg hon att det var den tjugonde idag. Det var något med tjugonde, det var, det var Skidor! Man, man skulle få skidor när man hämtat minst tjugo presenter! Vickandanne kollade genast i sin prylkorg och där var dom! Skidor, utbrast vickandanne och satt på sig dem. Efter det så hängde hon upp snöflingan och susade iväg till nini13 på sina nya skidor.                                                                                                När hon kom till nini13s trädkoja såg hon att nini13 hade på sig sina skidor. Jag glömde ju nästan skidorna, sa dom i kör och skrattade. Kom, nini , sa vickandanne. Vi går och åker skidor på stigarna i djungeln!!! Ja, sa nini13 och följde efter. Sen hade dom en rolig eftermiddag och åkte skidor i hela djungeln!

 

Imorgon kommer fortsättningen på nini13s och vickandannes jul i panfu så missa inte det!!!!

JAAA det var dagens lucka kan man säga! Tyväär försvann alla bilder :( Men det är bra endå :)
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera det här inlägget:

Ditt namn:
Kommer du igen?

Din e-postadress: (kommer inte synas)

URL/Bloggadress:

Vad skulle du vilja kommentera:

Trackback
RSS 2.0