Förlåt att jag inte skrev ett inlägg igår kväll men jag hann tyyvär inte så här kommer 22 som också är 23 av sagan:

VIckandannes och nini13s panfu jul del 3


Nästa morgon var nini13 trött. Det var för att Marieta väckte henne klockan fem på morgonen. Men det var någon annan som var där för utom Marieta , Tigerbolly , Greenbolly och Woody. Det var Eloise! Hej,sa nini13 utan att veta varför hon var här. Hej nini , sa Eloise. Jag behöver din hjälp. Det är om du söta husdjuren du har. De är lite konstigt men jag måste ha dem allesammans för att sälja dem till Carl. Nej, det får du inte ,sa nini13 och blev rasande. Då är det väll så att jag måste bege mig iväg mot något annat land och inte ta hand om alla pokopets , sa Eloise och suckade. Neeeeeeeeeeeeeeej! Nini13 vaknade. Huh! Det var bara en dröm. En mardröm! Hon kände sig bättre när hon såg att det inte var någon Eloise i huset och att alla husdjur var kvar. Jag går och hälsar på vickandanne , sa nini13 och gick iväg från sin trädkoja med Woody i koppel. När hon kom till vickandanne sov hon. Fast hon vaknade när Nini13s Woody lekte med vickandannes Woody. Hej nini , sa vickandanne och sträckte på sig. Hej,sa nini13 . Ska jag hämta dagens lucka åt dig? Okidoki. När nini13 hade gått iväg kollade vickandanne tempen som hon fått av doktorn på sjukhuset. Hon hade nästan inte feber längre. Jieppie! Nini13 kom tillbaka med adventspresenten och vickandanne skrev i sin kalender vad det var och hängde upp den i julgranen. Vickandanne gick till glassbaren där nini jobbade och hon beställde en voffla med citron glass, polkagris glass och melon glass. Hon kände sig bra igen. Känner du dig bra igen , frågade nini13. Ja , svarade vickandanne såklart. Hoppas att det fortsätter så , sa nini13. Jaa, sa vickandanne och åt upp sin sista glass bit. Vi kan väll åka skidor från vulkanen! Jag känner för att göra något!!! Nini13 svarade såklart ja men sen måste hon tillbaka till jobbet. Dom åkte ner en lång bit och hade jätte roligt. Jag måste tillbaka till glassbaren , sa nini och suckade lite. Men vi kan ses i balsalen lite senare! De bestämde att de skulle ses i balsalen om en timme och efter det gick nini13 tillbaka till glassbaren. Medans nini13 var och jobbade på glassbaren så gick vickandanne hem och tog tempen igen. Nu var det inte mer en 1 grad tills hon var frisk! En timme senare mötte hon nini13 i balsalen. Dom pratade om julen och om att vickandanne snart var frisk igen. Sen gick de hem till sina trädkojor och vickandanne tog tempen. Nu hade hon faktiskt ingen feber längre! Det skulle hon Berääta för nini imorgon. Det skulle ju bli en rolig jul det här året igen!
Så det var den sagan nu kommer en sak som säkert ni kommer tycka om! Jag läste i ett mail från max och ella en super rolig sak!   Se själv!   
NYA ÄVENTYR I PANFU! Yiiieeppiiieee!!!! Fast jag kommer och sakna dom gamla lite och särskilt Big Foot för den tycker jag var roligast När man fick en trädkoja ja det var goda tider det hihi! Här är alllla min julklappar förutom ett hockey spel som jag är helt ointresserad av :(
^
l
Det här öhängerna har min lillasyster gjort i skolan fast dom innehåller nickel så jag kan inte använda dem än men sen ska vi byta till nickel fria krokar. Sen kanske man ser på första bilden att jag fått grafitti nagellack som jag målat på mina naglar:) Ja det var allt hejdå!!

Kommentarer
Postat av: Korneliustindra

Great site, keep up the great work

2011-03-22 @ 12:26:27
URL: http://korneliustindra.blogfuture.com

Kommentera det här inlägget:

Ditt namn:
Kommer du igen?

Din e-postadress: (kommer inte synas)

URL/Bloggadress:

Vad skulle du vilja kommentera:

Trackback
RSS 2.0